cajsamoa

Alla inlägg under juni 2013

Av Cajsa & Moa - 26 juni 2013 20:13

Förlåt för jätte dålig uppdatering. men nu ska vi försöka komma igång igen, tänker inte skriva så långt inlägg men hoppas ni läser bloggen  


OBS! Hedern är bara tillfällig.


XOXO Cajsa & Moa

Av Cajsa & Moa - 18 juni 2013 12:58

Oh sorry att jag inte bloggat på länge !

 Men jag berätar om mitt sommarlov hitills,

Igenteligen så har jag inte gjort så mycket, men jag kan ju berätta om vad jag har gjort.

 ONSDAG: För ungefär en vecka sen så hade jag dem sista ridlektionerna på ntrk

jag hade Tango och vi skulle rida barbacka på en ponny/häst en lektion o sen få rida en annan ponny/häst som var helt annorlunda, lättare sagt tvärt imot, så eftersom Tango är väldigt skumpig och lat, smal o så, så satt den andra ponnyn jag fick rida var helt tvärt om, jag fick rida Siwan o hon är ganska så bred pigg o inte ett dugg skumpig så det var jätteskönt att rida henne, fick henne o gå iform (ända ganska svårt).

TORSDAG: så ficka jag gå upp väldigt tidigt (tyckte jag) eftersom jag skulle va på ntrk halv nio eftersom jag hade en hoppkurs på en ponny heter Oscar.


Först så  fick vi träna o ta stigbyglarna i trav o galopp, när v hade ridit fram så var det dags att börja hoppa, vilket gick väldigt bra senare så var det dags att  hoppa banan, jag va sist men fick hoppa högst eftersom Maria tyckte att jag hade ridit Oscar fint så hon hade en utmaning till mig o de va o rida lika balanserat men snabbare o det gick mindre bra eftersom (mest) i vänstersvängar så drog han ut huvudet o innerbogen drog innåt så att det blev en sämre annridning mot hindret. LÖRDAG: så fick jag igenteligen Viking men en kompis hade Jeltsin o vågade inte rida barbacka på honom så jag bytte så när det va dags för bana så åkte jag av TVÅ gånger men kom ändå inte sist men det va kul iaf :P 



XOXO: MOA

Jag red bara på ntrk.

ponnysarna jag pratade om:

TANGO: c ponny fux typ kanke 1,35/1,38 i mkh, lat o smal.

SIWAN: c ponny musblack runt 1,35/138cm i mkh,  bred men pigg.

OSCAR: d ponny fux runt 1,45cm i mkh inte smal o inte bred men pigg men går o förhålla.

JELTSIN: a ponny svart runt 1,00 i mkh pigg o bockig, men rolig o rida.

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards